Media Promosi Dalam Bentuk Video Pada Bupe Resto Tangerang Selatan
Abstract
Promotion is a form of strategy to introduce a product, service or service publicly to be more widely known and create its own interest in promoting the product or service offered. Promotional activities on Bukit Pelayangan Resto previously only using brochures, banners, and banners and social media such as Instagram, as well as video blogs that are still simple and not updated and effective. Bukit Pelayangan Resto Is a place to eat restaurants that have the concept of javanese and Balinese nuances, and brings together the dynamism of urban life with calming nature. Bukit Pelayangan Resto located at Jl. Cilenggang 1 No.53, Kec. Serpong, South Tangerang, Banten. The problem is currently experiencing a decrease in customer numbers due to the covid-19 pandemic. The purpose of this research is to provide more complete and updated information such as profiles, services, facilities and advantages Bukit Pelayangan Resto. The research method is using data collection methods, SWOT analysis, media design and media production concepts (KPM) in which there is preproduction, production, and postproduction by using supporting software: Adobe Premiere CC 2019, Adobe Audition CC 2019, and Adobe Photoshop CC 2019. Adobe After Effect CC 2019. This promotional video will be implemented through social media such as Instagram and Youtube and LCD contained in the Bukit Pelayangan Resto. Through this research is expected to help the marketing part in increasing the number of customers every year, better known to the wider community and become a promotional attraction.
Keywords—Promotional Videos; Restaurants; Information
Promosi adalah salah satu bentuk strategi untuk memperkenalkan suatu produk, jasa atau layanan secara publik agar lebih dikenal secara luas dan menciptakan ketertarikan tersendiri, dalam mempromosikan produk atau jasa yang ditawarkan. Kegiatan promosi pada Bukit Pelayangan Resto sebelumnya hanya menggunakan brosur, banner, dan spanduk dan social media seperti instagram, serta blog video yang masih sederhana dan belum terupdate dan efektif. Bukit Pelayangan Resto adalah sebuat tempat makan resto memiliki konsep tema nuansa Jawa dan Bali, serta mempertemukan kedinamisan kehidupan perkotaan dengan alam yang menenangkan. Bukit Pelayangan Resto berlokasi di Jl. Cilenggang 1 No.53, Kec. Serpong, Tangerang Selatan, Banten. Permasalahan saat ini sedang mengalami penurunan jumlah customer diakibatkan dari pandemic covid-19. Tujuan dari penelitian ini untuk memberikan informasi yang lebih lengkap dan terupdate seperti profil, pelayanan, fasilitas serta keunggulan yang dimiliki Bukit Pelayangan Resto. Metode penelitiannya yaitu Menggunakan Metode Pengumpulan Data, Analisis SWOT, Perancangan Media dan Konsep Produksi Media (KPM) yang didalamnya terdapat pre production, production, dan postproduction dengan menggunakan software penunjang : Adobe Premiere CC 2019, Adobe Audition CC 2019, dan Adobe Photoshop CC 2019. Adobe After Effect CC 2019. Video promosi ini akan diimplementasikan melalui social media seperti Instagram dan Youtube serta LCD yang terdapat pada Bukit Pelayangan Resto. Melalui penelitian ini diharapkan dapat membantu bagian marketing dalam meningkatkan jumlah customer setiap tahunnya, lebih dikenal masyarakat luas dan menjadi daya tarik promosi.
Kata Kunci—Video Promosi; Restaurant; Informasi