Media Promosi Berbentuk Video Pada SMK Kesehatan Yarsi Medika Tangerang

  • Muhamad Yusup Universitas Raharja
  • Muhammad Faisal Universitas Raharja
  • Fidrian Millen Prayogi Universitas Raharja

Abstract

Along with technological advances and the development of types of promotions in this digital era. Yarsi Health Vocational School is required to be able to keep up with the times, with various promotional activities having their drawbacks, namely the lack of information and promotions provided through social media. From the observations that have been made by the Yarsi Medika Health Vocational School, they have problems in promoting, namely only using distributed brochures. The scientific article aims to produce promotional videos as a means to increase students who will enroll in the Yarsi Health Vocational School. In today's era, this type of promotion is not very effective because it is less manic. Therefore, in this scientific article, we will create a promotional video in order to attract students to register. In this scientific article, the author uses data collection methods by observing the Yarsi Medika Health Vocational School directly and interviewing several sources to obtain data about the school and using three stages, namely pre-production for concept making, production for shooting and post-production stages for compose the captured image. With the promotion of media in the form of videos, it can attract students to register for school at Yarsi Medika Health Vocational School.

Keywords—Video; Promotion; SMK Yarsi

 

Seiring dengan kemajuan teknologi dan berkembangnya jenis promosi pada era digital ini. SMK Kesehatan Yarsi diharuskan dapat mengikuti perkembangan zaman, dengan berbagai kegiatan promosi mempunya permasalahan yaitu kurangnya informasi dan promosi yang diberikan melalui media sosial. Dari observasi yang telah dilakukan SMK Kesehatan Yarsi Medika memiliki permasalahan dalam mempromosikan, yaitu hanya menggunakan brosur yang disebarkan. Dalam artikel ilmiah bertujuan untuk menghasilkan video promosi sebagai sarana untuk meningkatkan siswa yang akan mendaftar pada SMK Kesehatan Yarsi. Pada zaman sekarang jenis promosi seperti itu sangat kurang efektif karena kurang manerik. Oleh karena itu dalam artikel ilmiah ini akan membuat video promosi agar dapat menarik siswa untuk mendaftar. Dalam artikel ilmiah ini penulis menggunakan metode pengumpulan data dengan cara observasi ke lokasi SMK Kesehatan Yarsi Medika secara langsung dan mewawancarai beberapa narasumber untuk mendapatkan data mengenai sekolahan tersebut dan menggunakan tiga tahap konsep produksi yaitu pra produksi untuk pembuatan konsep, produksi untuk pengambilan gambar dan pasca produksi tahap untuk menyusun gambar yang telah diambil. Dengan adanya media promosi dalam bentuk video ini dapat menarik minat siswa untuk mendaftar sekolah pada SMK Kesehatan Yarsi Medika.

Kata Kunci—Video; Promosi; SMK Yarsi

Published
2022-08-08
How to Cite
Yusup, M., Faisal, M., & Prayogi, F. (2022). Media Promosi Berbentuk Video Pada SMK Kesehatan Yarsi Medika Tangerang. CICES (Cyberpreneurship Innovative and Creative Exact and Social Science), 8(2), 178-190. https://doi.org/https://doi.org/10.33050/cices.v8i2.2200
Section
Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>