Perancangan Video Iklan Sebagai Media Promosi Pada PT. Edensor Lazuardi Indonesia

  • Dede Cahyadi Universitas Raharja
  • Anita Bawaiqki Wandanaya Universitas Raharja
  • Virda Lillah Universitas Raharja

Abstract

Video ads are audio visuals that aim to promote a product or service. Video advertising is one of the most efficient promotions in today's digital era, where people are following technological developments. Edensor Hills Villa & Resort is an upper-middle class inn that has a unique European interior design with a stunning natural panorama located on Jl. Waterfall No.11, Bojong Koneng, Sentul – Bogor. Edensor Hills Villa & Resort has promoted through brochures, websites, social media, has also been a shooting location for tv shows, and has been included in other people's YouTube vlogs. However, Edensor Hills Villa & Resort does not yet have its own advertising video or so-called official video. The purpose of this study is to produce information in the form of the first video advertisement and the benefits of this research are to improve a promotional media that is owned to be more effective. This study uses the following methods: problem analysis, data collection, SWOT analysis, the concept of media production. The design of this video is assisted with supporting software editors such as the following Adobe Premiere Pro & Adobe After Effects. This informational video will be implemented through social media owned by Edensor Hills Villa & Resort.

Keywords—Audio Visual; Advertising Video; Promotional

 

Video iklan merupakan audio visual yang bertujuan untuk mempromosikan sebuah produk atau pun jasa. Video iklan menjadi salah satu promosi yang efisien pada era digital saat ini, di mana masyarakat mengikuti perkembangan teknologi. Edensor Hills Villa & Resort adalah sebuah penginapan kelas menengah ke atas yang memiliki keunikan desain interior khas eropa dengan tempat panorama alam yang menakjubkan yang terletak di Jl. Air Terjun No.11, Bojong Koneng, Sentul – Bogor. Edensor Hills Villa & Resort pernah melakukan promosi melalui brosur, website, sosial media, juga pernah beberapa kali menjadi tempat shooting acara tv, dan masuk dalam vlog youtube orang lain. Namun Edensor Hills Villa & Resort belum memiliki video iklan tersendiri atau disebut video official. Tujuan penelitian ini untuk menghasilkan informasi berupa video iklan yang pertama dan manfaat penelitian ini untuk meningkatkan sebuah media promosi yang dimiliki menjadi lebih efektif. Penelitian ini menggunakan metode berupa : analisa permasalahan, pengumpulan data, analisis SWOT, konsep produksi media. Perancangan video ini di bantu dengan software editor sebagai penunjang seperti berikut Adobe Premiere Pro & Adobe After Effect . Video informasi ini akan diimplementasikan melalui media sosial yang dimiliki oleh Edensor Hills Villa & Resort..

Kata Kunci—Audio Visual; Video Iklan; Promosi

Published
2022-08-08
How to Cite
Cahyadi, D., Wandanaya, A., & Lillah, V. (2022). Perancangan Video Iklan Sebagai Media Promosi Pada PT. Edensor Lazuardi Indonesia. CICES (Cyberpreneurship Innovative and Creative Exact and Social Science), 8(2), 191-203. https://doi.org/https://doi.org/10.33050/cices.v8i2.2357
Section
Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>