Media Company Profile PT. Multipedia Teknika Indonesia Berbasis Web
Abstract
Currently, online-based information media is very much needed by companies. This web application is usually used to introduce company, institutional or personal profiles to the public. Currently PT. Multipedia Teknika Indonesia information about the company is only conveyed through simple print media, so that company information is not conveyed effectively to the target. For that we need a web company profile, with the aim of conveying information about the company online to facilitate the information needs of customers, relations, and the public to know the company's products and services. This company profile, increases the trust of potential customers, the number of company relations increases every year to cooperate with the company. The research applies several methods including data collection, PIECES analysis, media designed with Adobe Photoshop, MYSQL, Adobe XD, XAMPP, and black box testing software. The results of this study are a web-based Company Profile that displays company profiles, careers or job vacancies, vision & mission, company clients, types of businesses owned by the company and contacts who can be contacted. This website media is used to introduce the company's identity so that customer trust and relationships increase with the company.
Keywords—Website; Company Profile; Information
Media informasi berbasis online saat ini sangat dibutuhkan oleh perusahaan. Aplikasi web ini biasanya digunakan untuk memperkenalkan profil perusahaan, lembaga atau personal kepada umum. Saat ini PT. Multipedia Teknika Indonesia informasi seputar perusahaan hanya disampaikan melalui media cetak sederhana, sehingga informasi perusahaan kurang tersampaikan secara efektif ke sasaran. Untuk itu perlu web company profile, dengan tujuan untuk menyampaikan informasi tentang perusahan secara online untuk mempermudah kebutuhan informasi customer, relasi, dan masyarakat mengetahui produk maupun jasa perusahaan. Company profile ini, meningkatkan kepercayaan dari calon customers, jumlah relasi perusahaan setiap tahunnya meningkat untuk bekerjasama dengan perusahaan. Penelitian menerapkan beberapa metode diantaranya pengumpulan data, analisa PIECES, media di rancang dengan software Adobe Photoshop, MYSQL, Adobe XD, XAMPP, dan black box testing. Hasil penelitian ini adalah Company Profile berbasis web yang menampilkan profil perusahaan, karir atau lowongan kerja, visi & misi, klien perusahaan, jenis usaha yang dimiliki perusahaan dan kontak yang dapat di hubungi. Media website ini dimanfaatkan untuk memperkenalkan identitas perusahaan sehingga kepercayaan customer dan relasi meningkat terhadap perusahaan.
Kata Kunci—Website; Company Profile; Informasi